Glimt Media

  • Om oss
  • Produkter og tjenester
  • Blogg
  • Kontakt

5. February 2017 av Therese Heramb Leave a Comment

Synlighet på nett

Synlighet på nettSynlighet på nett. Faebook-innlegget fra forrige uke er fortsatt ute. Instagram-bildet er det noen som sendte en “like” på i går. Bloggen var oppdatert ved juletider. Det årlige nyhetsbrevet ble sendt ut som nyttårshilsen, som alltid. Da er du synlig på nett da. Er det ikke slik det fungerer? Nesten.

SEO, også kalt søkemotoroptimalisering, er et begrep du bør (om ikke lære deg), så se litt nærmere på det. For optimalisering av produktet ditt på nett er et godt utgangspunkt for mersalg og bedre besøk i bedriften din. Da Internett inntok verden tidlig på 90-tallet var det enkelt for søkemotorene å plukke ut ord i tekster som lå på nett, og formidle det ut til det som ble søkt etter i søkefeltet for søkemotorene. Så gikk det noen år, og plutselig florerte det med millioner av sider, tekster og bilder på nett, og søkemotorene fikk en desto større, og vanskeligere jobb å sortere ut hva som var relevant for søkeren og ikke.

Kunden vil ha det du tilbyr, så hvor er du?

I dagens samfunn er det en kamp i seg selv å komme øverst i Google-treffene når kunden søker etter nettopp ditt produkt. Og det er på topp alle vil ligge. Jeg gjentar: Kunden søker spesifikt etter produktet du selger, og du vil komme først i køen for å vise frem at du tilbyr nettopp dette. Har jeg rett?

Så, hvordan gå frem? Du har kanskje allerede en nettside. Har du ikke, så skaff deg en. En kjapp melding til oss i Glimt Media, så hjelper vi deg selvsagt med det. Og som nevnt innledningsvis er det nok mange som har en nettside, men den er kanskje ikke helt oppdatert? Siste nyhetsinnlegg ble muligens gjort for alt for lenge siden.

Det er én side av saken, og som du enkelt kan gjøre noe med. Post en ny oppdatering, eller be oss i Glimt Media poste for deg.

SEO

Den andre siden av saken er bakenforliggende, det ikke du eller kunden ser, men som Google som søkemotor ser! Og Google er et fantastisk verktøy, som det handler om å benytte og utnytte til det fulle.

La meg gi deg et eksempel som skjedde meg senest i dag: Jeg hadde mottatt en tekst som skulle publiseres ut på en nettside for en kunde. Teksten var godt gjennomarbeidet, og kunden var fornøyd med innholdet. Så var det bare for meg å klippe og lime den inn i WordPress, og publisere ut på nett. Fiks ferdig. Men, så enkelt er et selvsagt ikke! Setningene var litt for lange. Tittelen i artikkelen var for kort. Det var ingen lenker som henviste brukeren videre til mer lesning eller bestilling av tjenestene som ble solgt fra kunden. Avsnittene var litt for lange. Det var ingen ord i teksten som beskrev kunden og tjenesten som de tilbyr, i direkte ordlyd. Dette liker ikke Google.

Hva gjorde jeg? Det er ikke verdens største jobb, men det tar litt tid, å endre litt på teksten slik at den tilpasser seg et SEO-vennlig resultat. Dette bidrar som sagt til å få siden og artikkelen opp i Google-treff, og kunden vil oppdage DEG, FØR konkurrentene dine. Nysgjerrig?

Spør oss gjerne om råd, vi bistår gledelig!

Filed Under: Kunderelasjoner, Web

26. January 2017 av Elisabeth Østby Leave a Comment

Et lite hjelp fra Glimt Media

hjelp perfect

Søren å!  Nå gjør jeg det igjen. Den samme gnagende følelsen av å aldri strekke til. Jeg legger ut for lite på bilder og tekster på Facebook. Er ikke aktiv nok på Instagram med tiltrekkende bilder. Oppsøker for lite kunder. Fikk ikke solgt nok i dag. Skriver jeg egentlig bra nok? Hva er det jeg egentlig driver med? Hjelp!

En representant for mange som ønsker og trenger hjelp

Oi, oi. Varsellamper ute. Negative tanker overtar. Gjør snuoperasjon. Heldigvis klarer jeg det. For faktisk er jeg flink til ganske mye. Åh, du så godt det er å kunne si det. Jeg tror dessverre jeg er representativ for mange. De fleste kan vel tvile litt på sin egen evne innimellom? Jeg beundrer ofte mennesker som går gjennom et rom med nesa i sky og ser ut som de har all verdens selvtillit. Også må jeg prøve jeg også. Heve hodet, brystet fram, ta plass, smil, vær oppmerksom, tro på deg selv, tro på deg selv, tro på deg selv. 

Og da skjer det ting både med kroppen og i hodet. 

Men av og til må man også være ærlig med seg selv. Kanskje er det ikke mulig å rekke over alt. Særlig ikke i disse nye tider der man skal være synlig overalt. Både fysisk tilstede, og på sosiale medier, for å nevne noe. 

Det finnes muligheter. Lenge har jeg tenkt at jeg klarer alt selv. Ærlig talt, hvor lang tid kan det ta å legge ut noe på Facebook, eller slenge ut et bilde på Instagram. Men det blir ikke nok. Derfor har vi tatt tak. Glimt Media har gjort noe med utfordringen! Vi er to personer, vi poster på Instagram, Facebook, blogger innlegg, oppdaterer nettsiden vår – ikke til faste tider – men kontinuerlig, prøver å treffe følgerne våre der de er, når de er der. For det er dét det hele handler om på sosiale medier – være PÅ når følgerne og potensielle kunder er PÅ! Og følge opp det som skjer etter en publisering er gjort. Er du med på utfordringen?

Du er god nok som du er, og vi hjelper deg å bli bedre.

Fortsett å gjøre det DU er god på, og la oss i Glimt Media ta oss av synligheten din på nett. For du er god nok som du er, og vi hjelper deg å bli bedre. Kontakt oss på post@glimt-media.no dersom du har noe du ønsker å dele med oss angående dette.

Filed Under: Design, Web

18. January 2017 av Therese Heramb Leave a Comment

Fra Æ til G – eller var det G til Æ? Vi ser en sammenligning mellom Rema og Glimt Media

Rema 1000 og Glimt Media
Vi er små, og det er mange aktører på markedet. Vanvittig tøft at VI da tør! Tør å satse som en liten aktør, og bidra til at markedet blir mangfoldig og variert.

Vi i Glimt Media har blitt enda mer glad i Rema nå, etter all mediedekningen de har fått de siste månedene. Etter lanseringen deres av app-en “Æ”, samt en helomvending i varesortimentet og meget omtalte bestevenn-strategi, kan de fleste si motsatt, at de er mindre glad i Rema nå. Hansa Borg er en av aktørene som mistet bestevennen sin i denne omleggingen, og kanskje ikke er så begeistret for Rema. Hvorfor kan ingen fokusere på hvilke dører dette åpner for andre aktører i markedet?

Årets butikk?

Andre konkurrerende dagligvarebutikker er plutselig ikke konkurrenter lenger, nettopp fordi Rema skiller seg ut med mer fokus på lokalt og spennende vareutvalg! Vi heier på Rema, og håper flere tør å satse på årets dagligvarebutikk (for min del er det årets hvert fall!).

Sats lokalt!

Jeg bor på et lite sted i midt-Norge, og ser så innmari verdien i lokale varer og hva det betyr for oss innbyggere på de små stedene i bygdenorge. Her produseres lokale matvarer til den store gullmedalje. Det er bare ikke så allment kjent (ennå). Kjøttet kommer jo tross alt fra vakumpakningen i fryseren, og melka fra pappkartongene i kjøledisken… 

Bedre med få, gode venner, enn mange og dårlige venner

Vanvittig tøft at Rema tør! Tør å satse på de små, og gjøre dem store. La de få en sjanse i markedet de også, om ikke på lik linje som de store markedsaktørene som allerede er godt innarbeidet i dagligvarebransjen, men via en ny strategi om å ta vare på mangfoldet og å ta vare på alle. Alle skal få, fordi det er noe til alle. Ved å velge bort noe, velges et annet alternativ, eller det satses mer på det som allerede er. Hvorfor skal det være så skremmende?

Glimt som en liten aktør i et stort marked

Må si vi kjenner oss igjen i det, vi som arbeider i Glimt Media. Vi er små, og det er mange aktører på markedet. Vanvittig tøft at VI da tør! Tør å satse som en liten aktør, og bidra til at markedet blir mangfoldig og variert. Nettopp på den måten får kunden det de ønsker! For vi tar vel ikke feil når vi sier at alle kunder ønsker ulike tilnærminger til design, tekster, bilder og oppfølging – selv om formålet med det er det samme – mersalg, økt synlighet og utvikling?

Jeg tror kundene blir enda mer trofaste fremover enn tidligere. Det er viktig å verne om våre favorittbiter, for meg er det Rema, og for deg tør vi satse på du vil prøve å benytte deg av Glimt Medias tjenester!

 

Filed Under: Kunderelasjoner

  • « Previous Page
  • 1
  • 2
  • 3

Copyright © 2023 · Glimt Media AS

Utviklet av wenet.no

 

Loading Comments...