Vi i Glimt Media har blitt enda mer glad i Rema nå, etter all mediedekningen de har fått de siste månedene. Etter lanseringen deres av app-en “Æ”, samt en helomvending i varesortimentet og meget omtalte bestevenn-strategi, kan de fleste si motsatt, at de er mindre glad i Rema nå. Hansa Borg er en av aktørene som mistet bestevennen sin i denne omleggingen, og kanskje ikke er så begeistret for Rema. Hvorfor kan ingen fokusere på hvilke dører dette åpner for andre aktører i markedet?
Årets butikk?
Andre konkurrerende dagligvarebutikker er plutselig ikke konkurrenter lenger, nettopp fordi Rema skiller seg ut med mer fokus på lokalt og spennende vareutvalg! Vi heier på Rema, og håper flere tør å satse på årets dagligvarebutikk (for min del er det årets hvert fall!).
Sats lokalt!
Jeg bor på et lite sted i midt-Norge, og ser så innmari verdien i lokale varer og hva det betyr for oss innbyggere på de små stedene i bygdenorge. Her produseres lokale matvarer til den store gullmedalje. Det er bare ikke så allment kjent (ennå). Kjøttet kommer jo tross alt fra vakumpakningen i fryseren, og melka fra pappkartongene i kjøledisken…
Bedre med få, gode venner, enn mange og dårlige venner
Vanvittig tøft at Rema tør! Tør å satse på de små, og gjøre dem store. La de få en sjanse i markedet de også, om ikke på lik linje som de store markedsaktørene som allerede er godt innarbeidet i dagligvarebransjen, men via en ny strategi om å ta vare på mangfoldet og å ta vare på alle. Alle skal få, fordi det er noe til alle. Ved å velge bort noe, velges et annet alternativ, eller det satses mer på det som allerede er. Hvorfor skal det være så skremmende?
Glimt som en liten aktør i et stort marked
Må si vi kjenner oss igjen i det, vi som arbeider i Glimt Media. Vi er små, og det er mange aktører på markedet. Vanvittig tøft at VI da tør! Tør å satse som en liten aktør, og bidra til at markedet blir mangfoldig og variert. Nettopp på den måten får kunden det de ønsker! For vi tar vel ikke feil når vi sier at alle kunder ønsker ulike tilnærminger til design, tekster, bilder og oppfølging – selv om formålet med det er det samme – mersalg, økt synlighet og utvikling?
Jeg tror kundene blir enda mer trofaste fremover enn tidligere. Det er viktig å verne om våre favorittbiter, for meg er det Rema, og for deg tør vi satse på du vil prøve å benytte deg av Glimt Medias tjenester!
Leave a Reply