Glimt Media

  • Om oss
  • Produkter og tjenester
  • Blogg
  • Kontakt

3. July 2018 av Therese Heramb

Verdens kuleste jobb

Glimt Media love what you doJeg må ha verdens kuleste jobb, jeg kan sitte på Facebook i flere timer i strekk, og jeg kan scrolle Instagram side opp og side ned utallige ganger per dag. Når jeg forteller den yngre garde dette, tror de ikke sine egne ører. Det kan ikke stemme.

Men jo, klart det stemmer, Facebook, Instagram og sosiale medier er en enorm stor del av næringslivets interesser og strategi for videre utvikling og markedsføring per i dag. Og slik vil det fortsette å være. Er bedriften din allerede involvert? Eller høres det skummelt ut? Avansert? En “hype” som vil gå over?

Gratis markedsføringskanal

Det beste med applikasjonene Facebook og Instagram er at de er gratis. Gratis betyr tilgjengelig for alle – alle som har tilgang til Internett via desktop eller mobil. Tilgjengelig for alle betyr at du kan nå ut til en enorm brukermasse, og det uten de største forutsetningene for at brukeren i andre enden ikke får det med seg.

Målrettet kampanje

Nesten sant det der. For med millioner antall brukere på de sosiale mediene er det praktisk talt umulig å nå ut til alle med budskapet ditt. Derfor finnes det målrettede måter å spisse kampanjer på, for eksempel mot spesifisering av kjønn, geografi eller interesser. Enkle grep for å treffe målgruppen din perfekt. Hvordan gå frem? Få hjelp.

Tid er penger

Styr sjappa di, og la ansatte eller innleide bedrifter eller freelancere styre markedsføringen på de sosiale mediene. Du som har egen bedrift vet at tid er synonymt med penger. God tid og mangel på oppdrag kan bety tap av penger, dårlig tid og god gjennomføringsevne kan bety god butikk. Du gjør best det du er best på, vi gjør det vi er best på: Anbefale deg å prioritere og delegere arbeidsoppgaver.

Søk nye markedsføringskanaler

God planlegging og tilrettelegging av fengende og slående kampanjer gir penger inn. Kampanjer kan være del av et stort marked som du ennå ikke har nådd frem til, og kan gi deg stor økning i kundemassen.

Har du ikke testet markedsføring gjennom sosiale medier er det på tide å prøve. Test det litt på egen hånd. Gjør deg kjent. Se effekten av å legge ut bilder, tekst og video. Får du respons? Hva slags respons? Er responsen basert på det spesifikke innlegget, eller er det mer generelt, fordi en potensiell kunde har oppdaget at du finnes som aktør i et massivt marked?

Lyst til å teste de sosiale mediene ytterligere? Dra det til nye høyder? Glimt Media bistår gjerne, både med rådgivning og utførelse. Vær ikke redd for å teste, vi vil det beste for deg!

Filed Under: Kunderelasjoner, Web

20. June 2018 av Therese Heramb

The winner takes it all

The winner takes it all

Jeg vinner aldri på Flaxlodd. Ingen vinnerlykke her i gården. Men å vinne på andres vegne, det fikser jeg! Konkurranser om gode ideer og kreativitet – DÉT går! Jeg har vunnet X-box, penger, heder og ære, og det morsomste av alt er at disse konkurransene gir meg energi og pågang til å yte desto bedre når neste anledning byr seg. Så jeg passer på å ikke melde meg på for mange konkurranser. For det krever sitt. Masse tid.

En kunde sa til meg i håp om å spare inn penger på et oppdrag jeg skulle utføre for han: “Jeg tror vi får betale deg per idé, og ikke per time.” Så ble de kjent med meg og Glimt Media og angret bittert. Det er ikke ideene og kreativiteten det står på. Aldri. Det er mer timer i døgnet. Derfor er det bra du kan styre businessen din, og vi i Glimt kan ta oss av måten du skal profilere deg på.

Glimt Media er en fullverdig leverandør av tjenester og produksjon innen design, tekst og markedsføring. Som nevnt er det ikke ideene det står på hos oss. Med en avdeling på Jessheim (som fyller fem år i år!) og en i Gudbrandsdalen er vi styrket til å ta oss av alle kunder i regionen, da vi kjenner godt til markedet og har et godt etablert kundenettverk. Kundene betyr alt for oss, og vi gleder oss til videre samarbeid med eksisterende og nye kunder.

Så behold Flaxloddene for deg selv, og ta heller et kreativt møte med oss, så er jeg sikker på vi kan få til noe spennende sammen! La oss skape a winners team!

Filed Under: Kunderelasjoner

17. August 2017 av Therese Heramb

Bursdag – på en helt vanlig hverdag!

Jeg har bursdag i dag, og det er tid for refleksjon over året som har gått. Svada i mine ører, det må jeg innrømme. Når jeg har bursdag tenker jeg heller på alt det spennende som skjer i tiden fremover, og at jeg bare har ett år på å få gjennomført planene til neste bursdag. Og lista er lang!

Før Facebook (eller sier man før 2007?) visste ingen jeg hadde bursdag hvis ikke skolen eller jobben var påbegynt allerede, for da stod det på timeplanen eller i iCal. Takket være Facebook drysser det nå inn et hav med bursdagsmeldinger kontinuerlig gjennom hele dagen. Det resulterer igjen i at ingen ringer lenger. Hvorfor heter det egentlig telefon nå til dags? Jeg snakker aldri i den lenger. Det lengste jeg kan strekke meg til noe tilsvarende er at jeg snakker TIL den noen ganger når den ikke oppfører seg bra (les: lader seg ut litt for fort med kun 1 % resterende batteristripe eller henger seg opp midt i et innlegg jeg skulle poste).

Bursdagen min har alltid symbolisert skole- eller jobbstart for en hel befolkning. Der går startskuddet for nok et år med utfordringer og spenning for oss alle. Noen ser på det som mer negativt enn andre. Enda et år. For meg er det nok et år med moro. Endelig er ferien over og vi kan gå tilbake til hverdagsmodus. Hva har du egentlig hatt ferie fra? Hvorfor lager vi oss en hverdag som gjør at vi lengter slik etter ferie?

Hvorfor begynner en ferieuke på en fredag, mens en ny uke i kalenderen begynner på en mandag?

Dessverre elsker jeg å jobbe, og ser på ferie som det andre ser på som mandag morgen klokken åtte – noe de egentlig ikke ser frem til. Det er hvert fall slik sistnevnte fremstilles i sosiale settinger.

Det finnes flest hverdager. For meg er hverdagen lagt opp slik jeg liker den aller best. Muligens burde det vært noen ekstra timer med søvn i denne hverdagen, men så er det ennå slik at døgnet bare har 24 timer. Dette er vel alle enige om.

Med rett innstilling er så mye gjort. ”I morgen er det mandag, og jeg gleder meg til å ta fatt på en ny uke, med nye muligheter!” På det tidspunktet har man alle muligheter, og hverken tid eller sted kan sette grenser for hva vi føler vi kan rekke på en hel arbeidsuke, eller enda bedre: En hel uke.

Å ha bursdag er fint, selv om det er på en helt vanlig arbeidsdag. Tross alt får jeg gjøre det jeg liker best på bursdagen min: Ha en helt vanlig hverdag!

God torsdag, snart er det mandag 🙂

Filed Under: Kunderelasjoner

15. June 2017 av Therese Heramb

Ullensaker vokser, og det gjør også Glimt!

glimt fra ullensaker forsideUllensaker er en av Norges raskest voksende kommuner.  Vi i Glimt Media synes derfor det er naturlig å sette søkelyset på hva som skjer nettopp her.

Magasinet GLIMT fra Ullensaker belyser bedrifter i området, vi har portrettintervjuer, informerer om kulturtilbud og skriver ellers om interessante historier.  Vi har ønske om at Glimt fra Ullensaker med sine aktuelle temaer og reportasjer skal være et blad som alle skal glede seg til å få i postkassa. Og det har vi inntrykk av at vi har klart.

Etter fire år med nærmere 20 utgaver av magasinet, har vi gleden av å informere om at vi nå legger alle artiklene ut på nett, og du vil kunne lese artiklene i sin helhet her, i tillegg til at magasinet fortsatt blir gitt ut i trykket utgave.

Her kan du lese artiklene på nett

Vi er avhengige av tips fra dere som lesere om interessant lesestoff, derfor oppfordrer vi dere fortsatt til å ta kontakt.  Vi ser fram til en spennende fremtid med nye utgaver av magasinet, samt artikler på nett!

Filed Under: Kunderelasjoner, Tekst

1. June 2017 av Therese Heramb

Slik kan vi redde verden

kan glimt media redde verdenTidligere fikk jeg stadig et gnag av dårlig samvittighet da jeg var ute hos kunder for å selge inn prosjektene våre. Jeg følte jeg ikke hadde en nyttig jobb, da jeg “bare” leverte produkter og tjenester til firmaer, og dette hadde ingen nytteverdi. Det være seg logoer, trykksaker, design, tekstproduksjon, skilt og mye, mye mer. Og de som allerede hadde utviklet en profil for firmaet sitt, de hadde det de trengte. Hva skulle de egentlig med min erfaring og kompetanse?

En gang sa en huseier jeg leide kontor av til meg: “Kjære deg, forstår du ikke at du leverer nettopp de produktene og tjenestene bedriftene faktisk har behov for, for å bli enda bedre? Enda større? Skaffe seg mer arbeid?”

Det var noe i det han sa. Det var jo akkurat dette jeg var god på! Forbedre et allerede utviklet profilkonsept. Skriv tekster. Redesigne layout på brosjyrer. Oppdatere nettsted. Ta ideer videre til et nytt nivå. Lage nettvennlige tekster slik at synligheten til bedriften blir bedre på nett.

Jeg følte jeg hadde fått ny giv! Inntil det igjen gikk litt tid, og samme følelsen som tidligere kom snikende. Kunder som alltid pruter på prisen, og som aldri virker helt fornøyd (selv om de alltid ringer meg for å få et produkt levert eller tjeneste gjort).

Jeg har venner som arbeider i helsevesenet, og jeg mener de har verdens viktigste jobb. Og det har de, det er jeg overbevist om! De redder liv, de ivaretar folks helse og behov for medisinsk fysisk og psykisk hjelp til alle døgnets tider.

Igjen fikk jeg et stikk om at jobben jeg gjør ikke hadde betydning for noen. Jeg redder ikke liv.

Legevenninnen min avkreftet dette nokså raskt da vi kom inn på dette temaet. Uten firmaer som for eksempel mitt, og uten personer med arbeid, inntekt, et sosialt liv og rett og slett et liv man selv ønsket seg, så ville hun vært nedlesset på legekontoret. Ikke av medisinske diagnoser, men desto mer av mennesker med mangel på et liv med innhold og mening. Klarer vi å få bedrifter opp og gå, flere folk i arbeid og livsgnisten tilbake til dem selv, så er mye gjort, mente hun.

For meg var disse to faktorene fra huseieren og legen et vendepunkt.

“Du kan ikke redde hele verden, Therese!”

Mamma sier noen ganger til meg: “Du kan ikke redde hele verden, Therese!” Noen ganger har hun rett, men faktisk – jeg tror hun tar litt feil… Hvis vi alle jobber mot det vi tror på, så kommer vi et godt stykke på vei “med å redde verden”.

Utfoldelse av egne ferdigheter samtidig som man styrker synlighet og profilering hos andre og flere bedrifter ved å promotere deres faglige dyktighet og som vinnere innenfor deres bestemte bransje, kan gjøre noe med enhver, og drar vi alle i samme retning, har vi kommet et godt stykke på vei med både faglig og sosial utvikling i samfunnet.

Trenger du hjelp, bistand eller råd om profilering, design, tekst eller web, ta kontakt! Råd og tips koster ingenting. Det gjelder garantert her i Glimt Media, vi deler gjerne vår fagkunnskap til deg og din bedrift uten kostnad! Det er ingenting som gleder oss mer enn når vi ser en bedrift se nytteverdien av å sende ut nyhetsbrev til kundene sine – og at de faktisk klarer å gjøre dette selv! Og ønsker du ikke gjøre det selv, er vi selvsagt behjelpelig med dette.

Filed Under: Design, Kunderelasjoner, Web

  • 1
  • 2
  • 3
  • Next Page »

Copyright © 2025 · Glimt Media AS

Utviklet av wenet.no